.:رویال آی تی:.

× دسته بندی ها

پایان نامه نقش بازاریابی در ایجاد تقاضای بهینه برای خدمات بانکی و روشهای کاربردی آن

پایان نامه نقش بازاریابی در ایجاد تقاضای بهینه برای خدمات بانکی و روشهای کاربردی آن

مقدمه

درجهان امروز كه اقتصاد حرف اول را مي زند و در جريان پر تلاطم اطلاعات كه هر لحظه انبوهي از اطلاعات جديد به آن افزوده مي شود و هر كشوري به فراخور حال خود از اين اطلاعات بهره مي گيرد و قدمي در مسير پيشرفت برمي دارد. جا دارد كه ما ايرانيان نيز براي سربلندي و اعتلاي ميهن خود از هيچ كوششي فروگذار نكنيم.

با نگاهي اجمالي بر كشورهاي پيشرفته و مشاهده توسعه همه جانبه آنها، انسان به شگفتي فرو مي رود. چگونه اين كشورها توانسته اند به اين مراتب از پيشرفت مترقي دست يابند؟

شايد يكي از مهمترين دلايل اين امر، اهميت و ارزشي است كه اين كشورها براي امر تحقيق و پژوهش قايل هستند. بودجه هاي عظيمي كه در اين كشورها براي تحقيق صرف مي گردد، خود مؤيد اين مسئله مي باشد.

متأسفانه در كشور ما، بخش كوچكي از بودجه صرف امر پژوهش مي گردد كه شايد همين مقدار نيز در مسير درست به جريان نيفتد. دسترسي به آمار و ارقام صحيح بسيار مشكل است و اين بخش به صورت انحصاري در اختيار دولت مي باشد و در كل مي توان گفت، هنوز تحقيق و پژوهش در ايران به معني واقعي جايگاه خود را نيافته است.

امروزه هر يك از بانكها سعي و تلاش مي كنند كه سهم بيشتري در بازار بدست آورند و رهبري بازار را در كنترل خود در آورند. يكي از عواملي كه به بانكها در اين امر كمك مي كند، مفهوم مشتري گرايي و بانك است. در اين راستا بسياري بانكها تنها به الفاظي اكتفا كرده و كمتر به صورت واقعي و عملي به آن پرداخته اند.

كليد و رمز موفقيت اجراي عملي مفهوم مشتري گرايي در استراتژي بانك نهفته است. اين استراتژي بايد مبتني بر حل مسئله و مشكل مشتري از طريق نيازهاي آشكار و پنهان او در حال و آينده باشد. بانك بايد نيازهاي آينده مشتريان را پيش بيني كرده و سعي كند آنها را تأمين كند.

تأمين نيازهاي موجود مشتريان به تنهايي كافي نيست، چرا كه بانكهايي در ارائه خدمات موفق هستند كه بتوانند به نيازهاي آينده مشتريان پي ببرند و به بازاريابي توجه بيشتري كنند. به عقيده پيتر دراكر، دو شرط براي موفقيت هر مؤسسه اي، بازاريابي و نوآوري است.

در اين پژوهش سعي بر آن است تا با تبيين مهمترين استراتژي هاي مبتني بر مشتري گرايي كه اجراي آنها موفقيت بانك را تضمين مي كند به تحقق اين امر كمك مي كند.

اين تحقيق كوششي بسيار اندك است در راه كمك به بانكها و سرانجام در راه اعتلاي ميهن عزيزمان. اگرچه در راه اين پژوهش مشكلات عديده اي از نظر زماني، كمبود منابع و آمار و حتي مالي سرراهمان بود، ولي در حد توان و بضاعت از هيچ كوششي واگذار نكرديم.

 

«فهرست مطالب»

فصل يك ـ كليات

۱ـ۱ـ تعريف موضوع تحقيق

۲ـ۱ـ اهميت موضوع تحقيق

۳ـ۱ـ فرضيه ها

۴ـ۱ـ روش تحقيق

۵ـ۱ـ حدود و موانع تحقيق، اشكالات و محدوديتها

۶ـ۱ـ تعريف اصطلاحات و واژه هاي خاص در تمام مسأله

۷ـ۱ـ خلاصه اي از اهم گزارش

فصل دوم ـ بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي

۱ـ۲ـ بررسي زمينه بازاريابي در نظام بانكداري ايران

بيان مسأله

۲ـ۲ـ مشكل اصلي: «محصول»

۳ـ۲ـ مشكلات مديريتي و بازاريابي

۴ـ۲ـ ويژگيهاي خدمات بانكي

۱ـ۴ـ۲ـ ناملموس بودن

 

۲ـ۴ـ۲ـ ارتباط خريدار و فروشنده و توليد و مصرف همزمان

۳ـ۴ـ۲ـ عدم امكان ذخيره سازي و انباركردن خدمات

۴ـ۴ـ۲ـ بي اثباتي كيفيت خدمات

۵ـ۴ـ۲ـ مسئوليت امانتداري

۶ـ۴ـ۲ـ جريان دو طرفه اطلاعات

فصل سوم ـ مشتري گرايي، راهي به سوي موفقيت در عمليات بانكداري

۱ـ۳ـ ضرورت مشتري گرايي

۲ـ۳ـ مفهوم استراتژي مشتري گرايي

۳ـ۳ـ انگيزه ها و نيازهاي مالي مشتريان بانكها

۴ـ۳ـ استراتژي هاي مهم در جهت مشتري گرايي

۱ـ۴ـ۳ـ ايجاد فرهنگ مشتري گرايي

۲ـ۴ـ۳ـ توانمند سازي منابع انساني

فصل چهارم ـ كيفيت ارائه خدمات به مشتريان، جديدترين قلمرو بازاريابي

۱ـ۴ـ مفهوم جديد خدمت به مشتريان

 

۲ـ۴ـ مفهوم كيفيت خدمت

۱ـ۲ـ۴ـ كيفيت فرآيند

۲ـ۲ـ۴ـ كيفيت ستاده

۳ـ۲ـ۴ـ كيفيت فيزيكي

۴ـ۲ـ۴ـ كيفيت تعاملات

۵ـ۲ـ۴ـ كيفيت سازمان

۳ـ۴ـ رابطة بين كيفيت خدمات و رضايت

۴ـ۴ـ مزاياي رضايت مشتري

۵ـ۴ـ ابزار اندازه گيري كيفيت خدمت

۱ـ۵ـ۴ـ مقياس كيفيت خدمت

۲ـ۵ـ۴ـ اجزاي مقياس كيفيت خدمت

۳ـ۵ـ۴ـ مدل عملياتي / فني كيفيت خدمت

۶ـ۴ـ برنامه اي براي ارائه خدمت به مشتريان

۱ـ۶ـ۴ـ درك انتظارات مشتريان

۲ـ۶ـ۴ـ برقراري اولويت براي مشتريان

۳ـ۶ـ۴ـ تعريف اهداف خدمت

 

۴ـ۶ـ۴ـ ارائه خدمات در تمام سطوح

۵ـ۶ـ۴ـ ايجاد انتظارات مطلوب در تمام مشتريان

۶ـ۶ـ۴ـ ايجاد ساختاري بنيادي براي ارائه خدمات

۷ـ۶ـ۴ـ پرورش كاركنان

۸ـ۶ـ۴ـ اندازه گيري رضايت مشتريان

۷ـ۴ـ بررسي شعارهاي بانكهاي ايراني

فصل پنجم ـ نتيجه گيري و پيشنهادات

۱ـ۵ـ خلاصه نتايج بدست آمده در ضمن تحقيق

۲ـ۵ـ تصريح روابط علت و معلول  در نتيجه تحقيق ثابت و مسلم شده است.

۳ـ۵ـ بررسي فرضيه، تأييد فرضيه

۴ـ۵ـ پيشنهاد اصل عملي و تئوري بدست آمده

۵ـ۵ـ پيشنهادات براي انجام امري با لزوم انجام تحقيقات مكمل در زمينه موضوع تحقيق

۶ـ۵ـ پيشنهادات درباره روش و نحوه تحقيق و مطالعات بعدي

۱۵۵ صفحه Word


شما هم اکنون با داشتن رمز دوم کارت عابر خود و پرداخت اینترنتی می توانید بلافاصله پس از پرداخت این فایل را دریافت کنید و مطالعه این محصول با ارزش را شروع کنید .

۱۳۰۰۰ تومان – خرید
royalit

محصولات مرتبط
s

مقاله کنترل کننده های دور ...


7000 تومان 0 ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
s

دانلود مقاله کامل آموزش فلسفه ...


15000 تومان 0 ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
s

پایان نامه بررسي رابطة بين ...


10000 تومان 0 ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
s

مقاله ارتباط بین نگرش مذهبی ...


6000 تومان 0 ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

دیدگاه ها